سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خریدانواع برنج ایرانی،برنج شمال؛دستورپخت غذاهای برنجی

خواص آب برنج برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

خواص آب برنج برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

آب برنج که در واقع نشاسته حاصل از برنج پخته شده است، سرشار از مواد مغذی بوده که برای رشد و استحکام مو و جلوگیری از ریزش موها مفید است. شستن موی سر با آب برنج از سالیان قبل به شکل یک روش سنتی در جنوب شرقی آسیا رواج داشته است.

به طور کلی شستن مو با استفاده از آب برنج می تواند رشد مو را تحریک نماید. علاوه بر این اثرات مثبتی بر روی تقویت تارهای مو و بهبود سلامت پوست سر دارد. آب برنج سبب درخشان شدن موی سر می شود و ریشه های مو را نیز تقویت می نماید.

افرادی که دارای موهای وز و مجعد هستند می توانند از خاصیت پروتئینی بودن آب برنج استفاده کرده و حالت ارتجاعی موها را بهبود ببخشند. پروتئین موجود در این محلول مغذی می تواند ساقه مو را تقویت نموده و با پر کردن ترک های موجود در روی مو، آن را نرم و براق کند… همچنین این محلول می تواند حالت اصطکاکی سطح موها را کاهش دهد.

ویتامین های موجود در آب برنج شامل ویتامین B، E، انواع مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

 

نحوه استفاده از آب برنج بر روی مو

علی رغم شواهدی که مزایای این درمان سنتی را بیان می کند، مطالعات علمی انجام شده در این زمینه نتوانسته نتایج قابل توجهی را به اثبات برساند. با این حال برای استفاده از مزایای احتمالی آب برنج، پس از شستشوی موها در حمام می توانید آب برنج را روی موها ریخته و ماساژ دهید.

حدود 10 دقیقه زمان برای اثر گذاری این ماده مغذی بر روی موها زمان لازم است و سپس می توانید موهای خود را آبکشی نمایید. این محلول می تواند جایگزین مناسبی برای نرم کننده های شیمیایی گران قیمت باشد.

توصیه می شود آب برنجی که نمک زیاد دارد و شور است را استفاده نکنید و برای استفاده به عنوان ماسک مو، آب برنج را جداگانه تهیه کنید.