سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خریدانواع برنج ایرانی،برنج شمال؛دستورپخت غذاهای برنجی

طرز تهیه برنج کته

طرز تهیه برنج کته چگونه است؟

برای پخت یک برنج کته خوش طعم، نیاز به برنج ایرانی ،نمک، روغن یا کره و آب دارید. برای شروع باید برنج را شسته و اجازه دهید چند ساعتی خیس بخورد.

اگر انتخاب شما برنج ایرانی نیست ممکن است نیاز باشد مدت زمان خیس خوردن را بیشتر کنید. مثلا برنج های هندی زمان بیشتری برای خیساندن و پختن نیاز دارند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر از برنج دودی استفاده می کنید از شستن زیاد پرهیز کنید زیرا عطر آن ممکن است از بین برود.

 

مرحله بعد

پس از خیساندن برنج را داخل قابلمه بریزید و به اندازه ای آب اضافه کنید که یک بند انگشت بالاتر از سطح آن قرار گیرد. سپس نمک و روغن یا کره را اضافه کرده و منتظر بمانید تا آب جوش بیاید. در پخت کته به میزان نمک باید دقت کافی داشته باشید تا کته شور یا بی نمک نباشد. می توانید آب را بچشید، اگر کمی مزه شوری داشت یعنی میزان نمکی که اضافه کردید مناسب است.

زمانی که آب داخل قابلمه تبخیر شد وقت آن است که حرارت را کم کرده و دم کنی را بگذارید. حدود نیم ساعت زمان نیاز دارید تا کته شما آماده شود. بعد از این زمان با کفگیر برنج را به صورت کله قندی در آورده و اگر احساس کردید کته خشک شده کمی آب دور آن اضافه کنید و کمی دیگر زمان بدهید تا کته آماده شود.

بهتر است پیش از سرو برنج کته کمی روغن روی آن بریزید و سپس نوش جان کنید.

 

برنج کته و برتری های آن

برنج غذایی است که همواره بر سر سفره ما ایرانی ها وجود دارد و همراه با انواع خورش و کباب سرو می شود. به غیر از مهمانی ها و مجلس رسمی بهتر است برنج را آبکش نکنید زیرا بیشتر مواد مغذی مانند ویتامین B، که از ویتامین های اصلی آن است، همراه با آب از دست می رود.